Top 5 redenen achter de populariteit van Muay Thai en in het buitenland

Muay Thai is een vorm van gemengde krijgskunst ontwikkeld uit verschillende soorten vechtstijlen in de 15e-16e eeuw. In die tijd gebruikt Thailand het in hun militaire training. Wanneer het land weer vrede bereikt, worden de trainingstechnieken voor iedereen in het openbaar toegankelijk voor persoonlijke zelfverdediging en persoonlijke ontwikkeling. Tegenwoordig worden trainingskampen opgezet in heel Thailand om deze trainingstechniek te verspreiden naar zoveel mogelijk mensen. Hieronder volgen 8 redenen waarom Muay Thai populair is in Thailand en in het buitenland.

1. Zelfverdediging
Muay Thai kan worden beoefend voor zelfverdediging. De trainer leert u welke technieken u moet gebruiken en wanneer u deze in zelfverdediging moet gebruiken. Er zijn getuigenissen van mensen die Muay Thai hebben gebruikt om zichzelf te verdedigen in het echte leven. Hoewel de meeste technieken opvallende bewegingen zijn, mogen vechters ook andere soorten technieken gebruiken, bijvoorbeeld technieken voor werpen en indienen. De training zal je geest helpen om geconditioneerd te worden zodat je het zelfvertrouwen hebt om jezelf te verdedigen.

2. Geweldig als een workoutprogramma
Muay Thai kan worden beoefend als onderdeel van je trainingsroutine. Het is een compleet trainingsplan dat alle delen van je spieren uitoefent. Ook bekend als Art of the Eight Limbs, omvat het training op de 8 contactpunten. De 8 contactpunten zijn handen, ellebogen, knieën en voeten. Naast de training voor de krijgskunsttechnieken, zal de trainer je ook laten deelnemen aan reguliere anaerobe en aerobe oefeningen zoals touwtjespringen, stoten, schoppen, stoten en kickboksen. De anaerobe en aerobe oefeningen helpen je niet alleen om je spieren te versterken, maar ook om je metabolisme te verbeteren en je hartslag te reguleren.

3. Helpt u om af te vallen
Muay Thai kan je helpen om veel te zweten en af ​​te vallen. Dankzij de krachtige Muay Thai-training verbrand je tot 1.000 calorieën per uur. Oefeningen zoals squats en push-ups stellen je in staat spierkracht op te bouwen. Het zal ook je spiertonus verbeteren en je helpen om een ​​slanker lichaam te ontwikkelen.

4. Verbeter je discipline
Langdurige training in Muay Thai kan je discipline vergroten. Ten eerste traint het je om een ​​goede concentratie te hebben. Je moet je concentreren en aandacht besteden aan de trainer om de krijgshandelingen correct uit te voeren. Als je deelneemt aan Muay Thai, zul je merken dat je ook gedisciplineerd raakt in je dieet en rust. Verbetering van uw dieet is de sleutel om te slagen in uw Muay Thai-training.

5. Verbetering van de opname van voedingsstoffen
Muay Thai training verbetert de bloed- en zuurstofcirculatie die essentieel zijn voor de juiste opname van voedingsstoffen. De trainer zorgt ervoor dat je ademhalingsoefeningen doet, zodat je kunt leren hoe je meer lucht kunt opnemen. De training heeft tot doel uw hartslag te verhogen door meer bloed in de longen te pompen.

Leave a Reply